سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به پسرش حسن فرمود : ] پسرکم چیزى از دنیا بجا منه چه آن را براى یکى از دو کس خواهى نهاد : یا مردى که آن را در طاعت خدا به کار برد پس به چیزى که تو بدان بدبخت شده‏اى نیکبخت شود ، و یا مردى که به نافرمانى خدا در آن کار کند و بدانچه تو براى او فراهم کرده‏اى بدبخت شود پس در آن نافرمانى او را یار باشى و هیچ یک از این دو در خور آن نبود که بر خود مقدمش دارى . [ و این گفتار به گونه‏اى دیگر روایت شده است که : ] اما بعد ، آنچه از دنیا در دست توست پیش از تو خداوندانى داشت و پس از تو به دیگرى رسد و تو فراهم آورنده‏اى که براى یکى از دو تن خواهى گذاشت : آن که گرد آورده تو را در طاعت خدا به کار برد پس او بدانچه تو بدبخت شده‏اى خوشبخت شود ، یا آن که آن را در نافرمانى خدا صرف کند پس تو بدانچه براى وى فراهم آورده‏اى بدبخت شوى و هیچ یک از این دو سزاوار نبود که بر خود مقدمش دارى و بر پشت خویش براى او بارى بردارى ، پس براى آن که رفته است آمرزش خدا را امید دار و براى آن که مانده روزى پروردگار . [نهج البلاغه]
مشخصات مدیروبلاگ
 
سید محمد باقر آقایی[107]
برگ سبزی است تحفه ی درویش تقدیم به تو ای بهترین دوست بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی شد

خبر مایه

به نام خدا

ابی بصیر از امام صادق(ع) نقل می کند که فرمود: همانا خدای تعالی را دو گونه علم است: علمی پوشیده و نهان و آنرا به جز او هیچ کس نمی داند و این علم است که منشا بداء است و علم دیگری است که آن را به فرشتگان و رسولان و پیامبران آموخت و ما نیز از آن علم برخورداریم.

آری فرمایش حضرت ولی الله درست است زیرا منشا بداء همان حضرت اعیان است که جز او هیچکس را از آن اطلاعی نیست و آنچه گاهی برای بعضی اولیاء اتفاق می افتد و او نیز انسان کامل، ر عین ثابت اطلاعی حاصل می کند آنرا باید در شمار علم ربوبی آورد نه علم انبیاء و رسل چنانچه درباره علم غیب خدای تعالی می فرماید که او علم غیب را به رسولی که جلب رضایت حق را کرده باشد می آموزد و امام باقر(ع) فرمود: به خدا قسم که محمد (ص) از جمله کسانی است که جلب رضایت حق تعالی را نموده است.


منبع: مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه/ امام خمینی/ ترجمه احمد فهری/ صفحه 63