سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به دوستی آن که دین ندارد، شادی نمی توان کرد . [امام علی علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
سید محمد باقر آقایی[107]
برگ سبزی است تحفه ی درویش تقدیم به تو ای بهترین دوست بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی شد

خبر مایه

برگرفته از سایت عدالتخانه http://www.adlroom.com /

شاهدان عینی در شهر صعده، روز پنج شنبه و جمعه گذشته را خونین ترین روزهای جنگ در چند ماهه اخیر ذکر کردند. طی این دو روز در جبهه ضحیان و مناطق اطراف آن، تلفات ارتش یمن حدود ۲۰ کشته و ۳۰ مجروح بوده است. به گزارش نشریه الأیام صبح روز شنبه یگانهای ارتش مستقر در مناطق ضحیان، آل صیفی و آل مزروع واقع در شمال غرب شهر صعده، به دلیل تلفات همه روزه ناشی از حملات برق آسای شیعیان، مجبور به عقب نشینی از این مناطق شدند. فرماندهان ارتش نیز تصمیم گرفته اند مناطق مذکور را فقط با آتش توپخانه و حملات هوایی هدف قرار دهند و شاید وقتی دیگر به این مناطق حمله کنند. هیچ بعید نیست این عقب نشینی، اقدامی از جانب دولت برای تامین یکی از پیش شرطهای سه گانه ای باشد که اخیرا یحیی بدرالدین برای مذاکره با دولت تعیین کرده بود.

همچنین در منطقه نشور، رزمندگان شیعه با حملات کوبنده خود به دو یگان ارتش، تلفات سنگینی را به آنان وارد کرده و تقریبا ۳۰ کشته و ۵۰ مجروح تلفات نیروهای ارتش در این درگیری بوده تا جایی که دو بیمارستان السلام و الجمهوری در شهر صعده مملو از کشته ها و مجروحان ارتشی شد. منطقه نشور واقع در ۱۵ کیلومتری شمال شهر صعده و یکی از مراکز اصلی شیعیان است که برای اولین بار در جنگ اخیر دامنه درگیری ها به این منطقه کشیده می شود. میزان تلفات ارتش به حدی بالا بود که فقط صبح دیروز شنبه ۶۰ جنازه از نیروهای ارتش به بیمارستان نظامی صنعاء منتقل شده است. این در حالی است که روز چهارشنبه ۴ کشته و ۱۸ مجروح تلفات نیروهای ویژه ارتش (قوات العمالقة) در شهر النظیر در منطقه رازح گزارش شده بود.

گزارشهای دیگر حاکی است ارتش لشگرکشی جدیدی از جنوب غرب استان به سمت منطقه کوهستانی رازح را سازماندهی می کند. یگانهای جدید ارتش درصددند تا حملات خود را به سمت منطقه کوهستانی رازح که از یک ماه پیش به تصرف شیعیان درآمده، آغاز کنند. این حرکت در حالی صورت می گیرد که ارتش از پیشروی در مرکز استان و مناطق اطراف شهر صعده ناامید شده است. اهالی منطقه رازح نیز از خوف حملات شهرگسترده ارتش به سمت  الملاحیط در حال کوچ هستند. شهر الملاحیط مرکز منطقه الظاهر در منتهی الیه جنوب غربی استان و نزدیک منطقه مرزی حرض و دریای احمر واقع شده است.

در نتیجه درگیری های هفته گذشته در منطقه رازح، شیعیان بر کوه شوابة مرتفع ترین کوه منطقه مسلط شده اند. اکنون نیروهای الحوثی بر بیشتر کوهستانهای رازح مسلط هستند و در حال حفر سنگر و تونل در دل کوهها هستند که تجربه موفق آنها در زمان جنگ اول در مقابل حملات هوایی و توپخانه بود. در جنگ اول، پایگاه حسین بدرالدین و یارانش جبال مران در منطقه حیدان بود. کوهستانهای مرتفع رازح شبیه به جبال مران، آنچنان مرتفع و سر به فلک کشیده اند که امکان پیشروی زمینی برای نیروهای پیاده و زرهی ارتش وجود ندارد.

در مناطق دیگر مانند غمر، ساقین، مجز، الصفراء، باقم، سحار و ... کما فی السابق درگیری ها بین طرفین در جریان است. جنگجویان شیعه، مردانه ایستاده اند و با مقاومت مظلومانه خود نشان دادند شاگردان مکتب زید بن علی هستند. آنان از ۲۸ سال پیش تاکنون انقلاب اسلامی ایران و پس از آن جنبش حزب الله لبنان را الگوی خود در مبارزه با ظلم و ستم قرار داده اند.

 

86/2/24::: 1:35 ع
نظر()