سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ بندگانم نزد من، شخص پرهیزگارِجوینده پاداشِ بسیار، ملازمِ عالمان، پیرو بردباران، و پذیرنده از حکیمان است . [امام سجّاد علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
سید محمد باقر آقایی[107]
برگ سبزی است تحفه ی درویش تقدیم به تو ای بهترین دوست بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی شد

خبر مایه

بسم الله الرحمن الرحیم

 

دوستان عزیز در مجمع وبلاگنویسان مسلمان

سلام علیکم

امروزه در روزگار حساسی بسر می بریم. روزگار سخت آخرالزمان که علی رغم سختی آن و روایاتی که بر دشوار دینداری در آن زمان آمده است، می تواند فرصت طلایی برای ما شیعیان و تمام مستضعفان جهان باشد تا با آماده سازی خود و دعا به درگاه الهی و کوشش مضاعف و خالصانه در پایان یافتن دوران سخت غیبت نقش داشته باشیم. از طرفی مسلمین در حال بیداری از خواب چندصدساله هستند هر چند دولتمردان و حکام دنیاطلب به مبارزه با آن پرداخته اند ولی از طرف دیگر تمام مستضعفین قیامی دوباره را آغاز کرده اند . قیامی که دیگر پشتیبان آن قدرتمندان شرق و غرب نیستند و پایه و اساس آن توده مردم و ملتهای ستم کشیده اند که با باور بر رهایی از یوغ مستکبرین و با باور بر نیروی خود، به مخالفت با سلطه ی جهانی برخاسته اند.

و اما غرب و فرهنگ اومانیستی و اصالت سرمایه داری نیز در سراشیبی سقوط قرار گرفته و از نظر نظری و تئوری به بن بست رسیده است و این چنگ و دندان نشان دادن، حاکی از توخالی بودن پشتوانه فکری آن است.

دوستان دوران مظلومیت شیعه و بالطبع ائمه به سر آمده است هر چند شیطان و یارانش تلاش های بیهوده می کنند. به نظر من یکی از شرایط ظهور آنگونه که از روایات برمی آید آشکار شدن حق و باطل است. زیرا بر طبق روایات منافقین نمی توانند در حکومت امام زمان اخلال ایجاد کنند و جایگاهی در آن روزگار ندارند. یکی از شاخصه های روزگار نزدیک ظهور پالایش اهل حق وسپاه حق است. از ریزشهای افراد درسپاه حق نهراسید. اما نباید بیکار بود و این شرایط وظیفه ی ما را سنگین تر می کند. با تصمیمهای درست ودفاع و تبلیغ درست از دین و تبیین این شرایط و فتنه های آخرالزمان و با دعا برای فرج آقا امام زمان می توان به این دوران غیبت پایان داد. شیطان با بسیج کردن اهل باطل عزم خود را جزم کرده تا در ظهور آقا تاخیر بیاندازد. ما هم باید با هم متحد باشیم و یک صدا به مبارزه با آن پرداخته و از تفرقه دوری کنیم. همانطور که امام در نامه خود به شیخ مفید راه حل پایان غیبت را یکدلی شیعیان و طلب همگانی ظهور آنجناب از حضرت احدیت نامیده اند. بر این اساس این حرکت شما را قدمی در این راه می دانم و آنرا به فال نیک می گیرم ، باشد که قدمهای بعدی هم برداشته شود و این حرکت باعث ایجاد وحدت در جامعه ما شود.

اما دوستان چند توصیه ی برادرانه برای شما دارم امیدوارم که همگی بتوانیم در این راه موفق باشیم.

مطلب اصلی این است که باید در این عرصه آگاهانه وارد شد. باید بتوانیم شبهات آنها را مستند و علمی جواب دهیم. وقتی می گوییم جمهوری اسلامی بهترین گزینه است، باید مستدل و مستند باشد. باید در میدان جنگ مسلح وارد شد. سلاح این عرصه هم علم ودانش است. ایمان وعلم دو بال هستند که هر کدام نباشد دیگری هم لنگ می زند. باید از جدلهای بیهوده پرهیز شود و اگر طرف مقابل فقط به دنبال جدل است و حاضر به پذیرش حرف حق نیست او را به حال خودرها کنیم. باید به طور علمی اصول تفکری غرب را به چالش کشید.

وبلاگ نویسی عرصه جدیدی است و به سرعت در حال گسترش است. خیلی ها وارد این عرصه شدند اما زود کنار کشیدند، شاید هر کدام دلیلی برای خود داشتند، اما باید ببینیم هدف وانگیزه ی ما از حضور در این عرصه چیست؟ آیا فقط به خاطر حضور در اینترنت وارد این عرصه شده ایم یا برای صرف نوشتن؟  اگر می نویسیم ، برای چه می نویسیم؟ برای دلمان ، یا احساس وظیفه می کنیم؟ دوستان باید با احساس وظیفه وارد این عرصه شد و باید از حرف دل کم کرده و بر حرف حق افزود. اگر هدف و وظیفه مشخص باشد دیگر پس از مدتی جا نمی زنیم. مطلب دیگر این است که ما تنها در قبال خودوظیفه نداریم. وظیفه ی ما بیداری تمام انسانهاست و باید برای این امر برنامه ریزی کنیم. دوستانی که توانایی دارند به زبانهای دیگر هم مطلب بنویسند و از غیرفارسی زبانها هم دعوت به همکاری شود. حتی دوستان مسئول می توانند مطالب برگزیده را به زبانهای دیگر هم عرضه کنند.

دوستان پیشنهاد می کنم مجمع از نظر هزینه خودکفا شود و برای آن راهکارهایی همانند حق عضویت خوب باشد. دیگر اینکه کارگروههای تخصصی ایجاد شود تا مستند و مستدل و قوی وارد عرصه مبارزه شد. در مورد اسم مجمع هم دوستان نظراتی ارائه کرده اند. باید در مورد آن توضیح داده شود که عدم عضویت در این مجمع نشانه عدم مسلمان بودن نیست. بلکه این بدان معناست که ما به اصول اسلام و انقلاب پایبند هستیم. اسلام کفرستیز و سازش ناپذیر با ستمگران و گردنکشان. باید شاعبه و شایعه ها درباره ی عنوان مجمع برطرف گردد.

در آخر با تشکر از تمام دوستان موسس، عضو و شرکت کننده در مراسم روز 28 دی ماه، موففقیت شما را از خداوند منان خواستارم.

 

 

 

سید محمد باقر آقایی

عنوان وبلاگ: جاءالحق و زهق الباطل

آدرس وبلاگ:    

   http://awited.parsiblog.com

http://awaited-en.blogspot.com


85/11/7::: 10:12 ص
نظر()