سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم ؟ چون دیدى پروردگارت پى در پى نعمت‏هاى خود به تو مى‏رساند و تو او را نافرمانى مى‏کنى از او بترس . [نهج البلاغه]
مشخصات مدیروبلاگ
 
سید محمد باقر آقایی[107]
برگ سبزی است تحفه ی درویش تقدیم به تو ای بهترین دوست بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی شد

خبر مایه

این طالب بدم المقتول بکربلا

برگرفته و تخلیص از کتاب مکیال المکارم

شباهت امام زمان به امام حسین(ع):

1-    از هردو این امامان در قران با آیات متعددی یاد شده است. که برای دانستن آنها می توان به تفاسیر مختلف رجوع کرد.

2-    پیغمبران گذشته نسبت به گریه بر امام حسین و دعا برای فرج امام زمان اهتمام داشتند.

3-    هر دو امام برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تقیه را کنار می گذارند.

4-    طبق روایات، برخلاف دیگر امامان بر هر دوی این دو امام بیعتی از طاغوت نبوده است.

5-    فرشتگان هر دو این بزگوار را به اذن خدا به آسمان بالا بردند.

6-    آرزوی بودن در روز عاشورا و یاری آن حضرت همانند آرزوی یاری اما زمان در هنگام قیامش ثواب شهادت را دارد.

7-    مسیر حرکت قیامی هر دو امام از مدینه با تهدید شدن جانشان آغاز می شود و وارد مکه می شوند.

8-    مصیبت هر دو بزرگوار سخت ترین مصیبتهاست. مصیبت امام حسین در کربلاست و مصیبت امام زمان در طولانی بودن غیبتش است. هر دو امام در مکه طلب یاری می کنند.

ثواب خونخواهی امام حسین:

یکی از نتایج دعا برای تعجیل فرج مولایمان صاحب الزمان، ثواب خونخواهی مولای مظلوم غریب شهیدمان حضرت امام حسین بن علی است، و این امری است که احدی جز خدا ثواب آنرا نمی تواند شماره کند. زیرا که عظمت شأن خون به مقدار عظمت صاحب آناست. زیرا همانطور که در زیارتش آمده   سلام بر تو ای آنکه خونخواهش خداوند است و پسر کسی که خونخواهش خداست. پس دعا کننده برای تعجیل ظهور امام زمان ثواب خونخواهی همه ی امامان برحق و پیروان ایشان و شهدایی که در خدمت ایشان بوده اند را درک می کند، چون حضرت حجت خون بهای همه ی آنان را گرفته و از دشمنانشان انتقام می کشد.

 مواقع دعا برای امام زمان:

-         بعد از ذکر مصیبت سیدالشهداء

-         ماه محرم

-         حرم سیدالشهداء

تکالیف ما نسبت به امام زمان:

-         گریستن در مصیبت مولایمان امام حسین

درکتاب کامل الزیارات از امام صادق (ع) آمده است: و هیچ دیده و هیچ اشکی نزد خداوند محبوب تر از چشمی نیست که بر او(امام حسین) بگرید و اشک بریزد و هیچ گریه کننده ای بر او نگرید مگر اینکه فاطمه را صله کرده و حق ما را ادا نموده است و هر بنده ای (روز قیامت) با دیدگان گریان محشور می شود مگر گریه کنندگان بر جدم حسین که در حالی محشور می گردد که دیده اش روشن است و مژده به او می رسد و شادمانی بر چهره اش نمودار است، و خلایق (در هنگامه ی عرصات محشر) عرضه می شوند ولی اینان زیر عرش و در سایه ی عرش با حسین هم سخن خواهد بود.

پس هرگاه مومن در مصیبت مولای مظلوممان ابی عبدالله بگرید، حق امامی که بعد از آن حضرت باقی مانده را در آن فاجعه ی بزرگ ادا کرده، چون این کار موافقت نمودن با امام و یاری کردن او وتقرب یافتن به او وتسلی دل اوست، نه این که حق امام را از هر جهت  و در هر جای رعایت کرده باشد.

-         زیارت قبر مولایمان امام حسین

این کار صله ی حضرت صحاب الزمان و نیکی نسبت به آن جناب و سایر امامان می باشد، و با این عمل سرور و شادمانی در دل امام وارد می شود و امام مانند سایر پدران بزرگوارش هر صبح و شام برای زوار قبر امام حسین دعا می کند.

در حدیث صفوان جمال از امام صادق آمده است: اگر زائر امام حسین بداند که چه شادمانی و خرسندی به رسول خدا و به امیرالمونین و به فاطمه و امامان و شهدای از ما اهل بیت می رسد و از دعای ایشان چه چیزهایی به او بر می گردد و چقدر از ثواب در دنیا وآخرت به او خواهد رسید و چه ثوابی برایش نزد خداوند ذخیره است، هر آینه دوست خواهد داشت که باقیمانده ی عمرش در خانه اش دیده نشود....

-          بسیار لعنت کردن بر بنی امیه در آشکار و پنهان:

شیخ صدوق در خصال از امیرالمومنین در ذکر مناقبش فرموده: پس به درستی که من شنیدم رسول خدا می فرمود: ای علی، بنی امیه تو را لعنت خواهند کرد، و فرشته ای به شمار هر لعنت آنان، هزار لعنت برایشان برمی گرداند، پس هر گاه قائم بپاخیزد چهل سال آنها را لعنت خواهد کرد....


85/11/2::: 11:28 ع
نظر()